I dag starter Kollegamosjon

Bedriftsidretten har laget en oppfølger til Sykle til jobben-aksjonen med et ønske om å skape samhold og aktivitet i annerledestiden. Kampanjen starter i dag.

Publisert

Dette er Kollegamosjon

  • Aktivitetskampanje for bedrifter
  • Konkurranse fra 19. oktober til 15. november
  • Vær aktiv, registrer aktivitet, få poeng og kanskje vinner du premier?
  • Delta på lag med kollegaer, eller alene
  • Mer info på kollegamosjon.no

Bedriftsidretten har i over 40 år arrangert Sykle til jobben, og har nå lansert Kollegamosjon. Kollegamosjon er en uformell konkurranse der absolutt alle kan være med. Målet er å skape smil, samhold og aktivitet i kollegier over hele Norge.

Sosial kontakt for bedre form

– Sosial kontakt blant venner og kollegaer er kanskje det viktigste for å komme i litt bedre form. Uten sosial støtte er det omtrent umulig å skape og opprettholde vaner for fysisk aktivitet, sier kampanjeleder Emily Robertson.

Hjemmekontor, rullerende kontortider og permitteringer har gjort det vanskeligere å føle på samhold og fellesskap på jobben. Folk blir tvunget ut av rutiner for aktivitet og ikke minst sosial kontakt. Kollegamosjon er en aktivitetskampanje som skal møte disse behovene.

Et bidrag i annerledestiden

– Vi ønsker å bidra til at folk ikke lar seg knekke av 2020. Forhåpentligvis kan en uformell konkurranse blant kollegaer bidra til at flere trekker på smilebåndet og gjør en knebøy ekstra, fortsetter Robertson.

En oppfølger til Sykle til jobben

Bedriftsidretten står også bak Sykle til jobben-aksjonen, som har mer enn 40 000 deltakere årlig. Kampanjen samler alle i en bedrift om å gjøre noe felles. Man samler poeng, og med kollegialt fellesskap er man mer aktiv og vinner premier. Deltakere har ytret et behov for en høstkampanje, og derfor har Bedriftsidretten utviklet Kollegamosjon.

– Deltakerne i Sykle til jobben har over flere år ønsket seg en kampanje på høsten. Nå er Kollegamosjon her, og vi tror det skal bli like lettbent og artig som Sykle til jobben-aksjonen, smiler kampanjelederen.

Oppfordrer alle bedrifter til å delta

– Vi oppfordrer alle bedrifter til å bli med på kampanjen. Å gjøre noe aktivt sammen har bare positive effekter, avslutter Robertson.

(Pressemelding fra Bedriftsidretten)