– Vi er allerede markedsledende på løsninger og produkter for personlig verneutstyr og arbeidsklær i Nord-Europa. Ved å bryte ut av B & B Solutions og etableres som eget selskap, ønsker vi å bli en enda tydeligere merkevare og ytterligere styrke vår posisjon i markedet, sier daglig leder Vegard Aune i Skydda Norge i en pressemelding fra selskapet. Fra og med 1. april står selskapet på egne bein.
Sponser langrennslandslaget
I Norge omsetter Skydda for om lag 250 millioner kroner årlig, og er anerkjent for sin sterke kompetanse og fagkunnskap. De siste årene har selskapet dessuten blitt svært profilert gjennom sitt samarbeid med Norges Skiforbund og langrennslandslaget. – Norges Skiforbund har som mål å befeste sin posisjon som verdens beste langrennsnasjon. Skyddas mål er å være best i Norden på HMS-løsninger og verneutstyr. Gjennom felles verdier og ambisjoner har vi stadig utviklet oss sammen, og nå starter vi i Skydda på et nytt kapittel, forklarer Aune.
Fortsatt på Kolbotn
Etableringen av Skydda som eget selskap vil i utgangspunktet ikke ha noen betydning for bedriftens eksisterende kunder. Aune ønsker imidlertid at hans firma - som fortsetter å ha hovedkontor på Kolbotn - skal utvide porteføljen ytterligere. – Nå er vi et fullblods selskap med egen identitet, og vi kan for alvor ta eierskap til alle kundeavtaler. I løpet av året lanserer vi vår egen e-handelsplattform, og våre produkter vil være tilgjengelige i flere kanaler enn tidligere. Kundene vil også merke at vi kommer til å ha økt fokus på Skyddas egne varemerker Guide, L.Brador og Zekler. Nå gleder vi oss bare til å komme i gang! smiler Vegard Aune.