Du kan kommentere artikkelen helt nederst på siden
Tjenesten er utviklet i hemmelighet og skal gjøre det enklere for kolleger å chatte med hverandre, knytte til seg profesjonelle nettverk og samarbeide om tekster og informasjon, ifølge Financial Times. Kilder avisa har snakket med, forteller at den nye Facebook-versjonen er inspirert av LinkedIn.
Dette er i så fall gode nyheter for de mange av oss som bruker Facebook på jobb. For vi er glad i å bruke Facebook i arbeidstida. Sosiale medier er nemlig en av de største tidstyvene våre.
Selvsagt er det opp til oss selv å styre unna å ”like” og kommentere bilder fra den siste familiesammenkomsten, få med oss naboens statusoppdatering om hva han spiste til middag i går og lese om strikkeoppskriftene til svigermor i Trondheim. Ja, svigermor er faktisk på Facebook.
Men det er ikke alltid like enkelt å styre unna alt som ikke har med jobben å gjøre. Det krever selvdisiplin, en ikke rent ubetydelig grad av denne egenskapen heller.
Facebook at Work må også lyde som musikk i ørene til bedriftsledere. Sosiale medier har vært en hodepine for sjefer som frykter store produktivitetstap for bedriften. Flere store amerikanske bedrifter har faktisk forbudt sine ansatte å gå inn på Facebook i arbeidstida.
Derfor er håpet at Facebook at Work nå vil gjøre det enklere for oss våre å gjøre.
Det bør tilføyes at det finnes mange andre tidstyver på jobben også, de største av dem kan du lese mer om i dette nummeret av HMS-magasinet.
Vi skal med andre ord ikke bare skylde på allerede utskjelte Facebook.
Vi ønsker alle våre trofaste lesere en riktig god jul og et godt nytt år!