Nina-Wilhelmsen-Synoptic
Nina-Wilhelmsen-Synoptic

Trener seg til energi og overskudd

Synoptik Norge AS i Sandvika satser på sine medarbeidere. Tre dager i uken trener 14 av dem Power Plate. Da bedrer de kondisjon og styrke – samtidig som de får massasje.

Publisert

Mariell Bringsvor har fått flere av sine kolleger i Synoptic i Bærum med på å trene Power Plate. (Foto: Jan Tveita)

Men hva er Power Plate? Vi spør en av ildsjelene i Synoptik Norge AS i Bærum, regnskapsmedarbeider Mariell Bringsvor. Flere ansatte i virksomheten trener Power Plate på treningsstudioet Feeling Great i det gamle flytårnet ute på Fornebu.

– Trener du bare 25 minutter tre ganger i uken på denne måten, vil du raskt komme i mye bedre fysisk form, mener Bringsvor. Hun forteller at hun ble introdusert for treningsmetoden av noen venninner som hadde startet med slik trening. Deretter rekrutterte Bringsvor flere av sine kolleger i Synoptik Norge AS.

Raske resultater

Raske resultater, mer energi og overskudd er hennes motivasjon for å trene Power Plate:

– Metoden brukes av mange som har knapt med tid til å trene, men som vil ha best mulig effekt av treningen raskest mulig, opplyser hun. Raske resultater motiverer deg også til å fortsette treningen. Personlig trening inngår også som en del av opplegget.

Bringsvor gikk ned 14 kg i vekt etter tre måneder fra hun startet å trene i september 2010:

– Jeg var også veldig plaget med nakke- og ryggsmerter. Disse plagene er nå helt borte. Jeg kan også se at jeg har fått definerte muskler og blitt mer bevisst på kosthold og å spise riktig.

Hver muskeløvelse varer bare 60 sekunder, dette betyr at jeg får trent hele kroppen på kort tid.

Vibrasjonsteknologi

– Hemmeligheten ligger i den vibrerende overflaten på treningsapparatet. Mens plattformen beveger seg under deg, vil kroppen din aktivere muskler for å opprettholde balansen. Disse muskelbevegelsene resulterer i bedre balanse og økt muskelstyrke og smidighet. Treningen gir flere fordeler, alt fra øyeblikkelig forbedring av blodsirkulasjon, økt muskelstyrke og bevegelighet, til styrking av benbygningen.

Kostholdet viktig

Men Bringsvor understreker at kostholdet er en viktig del av treningen:

Ingen kjære mor: Carine Schjærve i Feeling Great driver jentene fra Synoptik Norge AS knallhardt i treningsstudioet i det gamle flytårnet på Fornebu. (Foto: Jan Tveita)

– Sunt kosthold og personlig trening gir 100 prosent treningsutbytte. Treningen gjør at du yter bedre i jobben, og du får større arbeidsglede. Du holder deg friskere ved å trene jevnlig, dessuten passer treningsformen for alle, mener hun.

– I tillegg er det kjempehyggelig og sosialt å trene sammen, understreker regnskapsmedarbeider Mariell Bringsvor i Synoptik Norge AS.

Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som sendes ut en gang i uken!Abonnér på HMS-magasinet, og få seks utgaver i året!

"