Thon-Hotels-HMS-pris

HMS-pris til Thon Hotels

NHO Reiselivs HMS-pris for 2012 gikk til Thon Hotels. Prisen ble delt ut på NHO Reiselivs landsmøte.

Publisert

HMS-sjef Merete Alfstad i Olav Thon gruppen mottar HMS-prisen 2012 fra president Ragnar Heggdal i NHO Reiseliv. (Foto: NHO Reiseliv)

‒ Tusen takk. Dette var gledelig. Vi har satset stort på på å jobbe systematisk for hele kjeden. HMS handler om å ha orden i eget hus. Dette har vi vært opptatt av å få til i et felles system, sa HMS-sjef for Olav Thon gruppen Merete Alfstad da hun mottok HMS-prisen.

NHO Reiseliv har som et av sine mål å stimulere til sterkere satsning på forebyggende arbeid innenfor arbeidsmiljø. Som et virkemiddel og heder til dem som satser og gjør en god jobb på dette feltet, deler NHO Reiseliv for tredje år ut HMS-prisen, skriver foreningen på sine nettsider.

Langsiktig satsing

Juryen har lagt vekt på at prisvinneren har satset på systematisk og kontinuerlig helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid gjennom flere år. Gjennom å sette klare mål, tilhørende tiltak, samt å dokumentere og kartlegge mål som er oppnådd, holdes inspirasjon og handlingskraft i en hel hotellkjede oppe.

Juryens begrunnelse

* Klare helse, miljø og sikkerhetsmål.

* Involvering av ansatte og tillitsvalgte.

* Sykefraværsarbeid med svært gode resultater.

* Godt system for risikovurderinger – og avvikshåndtering.

* Gode rutiner for opplæring, kurs og øvelser.

* Aktiv bruk av bedriftshelsetjeneste som ekstern kvalitet sikrer.

* Kontinuerlig arbeid og god dokumentasjon av resultater.

(NHO Reiseliv)

Hold deg oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev som sendes ut en gang i uka!Abonnér på HMS-magasinet, og få seks utgaver i året!

"
Powered by Labrador CMS