Handelshøyskolen BI inviterer til temadag 10. desember. Jevnlige arbeidsmiljøundersøkelser kan være et godt redskap for en leder - hvis de utføres riktig.
Hvordan gjennomføre - og ikke minst følge opp - en kartlegging?
Mange bedrifter gjennomfører undersøkelser for å kartlegge miljøet på arbeidsplassen. Dette kan gi muligheter som å gripe inn tidlig og å rette opp interne samarbeidsproblemer.
Pass på så du ikke gjennomfører arbeidsmiljøundersøkelsen på en slik måte at du gjør en vond situasjon verre. En leder må være rede til å reagere på opplysninger som kommer fram. Styret eller daglig leder bør sørge for at dette også skjer i samarbeid med tillitsvalgte.
Under den aktuelle temadagen vil arrangøren belyse ulike sider du bør være oppmerksom på. Du vil få innsikt i hvordan du skal gå fram og hvilke feller du kan falle i. Erfarne spesialister med ulike ståsteder vil informere om hva som skal gjøres og ikke gjøres for å lykkes.
Praktiske eksempler på hvordan vanskelige situasjoner har blitt løst på gode måter, vil bli gjennomgått, meldes det fra BI. Temadagen vil være praktisk anlagt og vil gi deg gode råd for hvordan starte opp og hvordan styre prosjekter - samt noe som er like viktig: oppfølgingen i etterkant.
Det er begrenset antall deltakere på denne temadagen så meld deg på i tide.
Tid og sted: Handelshøyskolen BI i Oslo, 10. desember 2009