Den svenske organisasjonen Lederna har gjennomført en undersøkelse som viser at dersom du er blid, positiv, kreativ, humoristisk og leveringsdyktig, vil du score høyt på popularitetsskalaen hos dine kolleger.
Om du derimot baksnakker og smisker med sjefen kan du lett bli upopulær. Det skriver den danske nettavisen epn.dk.
Benytt enhver anledning til å baksnakke dine medarbeidere - gjerne også sjefen.
Ikke klag
Noen egenskaper er mindre verdsatt enn andre. Enkelte ting bør du virkelig unngå:
61 prosent mener det ikke er bra å ha en negativ holdning til jobben, mens 60 prosent sier du ikke skal smiske med sjefen. 54 prosent sier du ikke skal være med på å skape gruppepress.
God hygiene og renslighet er viktig for å bli likt på arbeidsplasssen. 50 prosent misliker at du ikke trekker ned etter seg på toalettet, mens 38 prosent har problemer med folk som lukter vondt.
Det er viktig å holde avtaler. 40 prosent mener at det å ikke holde avtaler vil gjøre deg mindre likt, og 39 prosent setter ikke pris på om du kommer for sent.